20080722

Han är ju blott en heliumballong

Faktum är att Mattias ballongfasoner, är något av ett problem för inspelningen av Lyxfällan. Vi får förstås bara se de klipp där han inte blir till en heliumballong, men nu när jag själv varit med i programmet så ser jag ju hur bökigt det är.

Vi sitter vid bordet och Mattias är igång, "Ska du ha dina jävla papper så här ditt satans äckel? Jag blir så trött på dig Andy, jag tänker ta mig fan köra ner pärmajävulen i halsen på dig, så trött blir jag ..."

(och här någonstans börjar rösten gå upp i falsett, Mattias viftar med armarna, han är röd och han svettas, vi ser kamerateamet slå sig för pannan, "Helvete!" ropar producenten, "Nu blir han en ballong igen hörni! Hämta repet!"
Assisterande producent och även skriptan rusar efter repet, Mattias sväller och pratar likt mössen i Askungen, han pekar och förmanar, precis innan han guppar upp på andra våningen så svingar de ett lasso kring hans ankel och lyckas hålla honom i koppel.

Producenten slänger kepsen i golvet, medan Charlie - Mattias kompis - går undan och gör sig lite kaffe. "Ska det vara så jävla svårt att inte svälla upp till en heliumballong hela tiden?" ropar producenten. "Va? Va?" Han sträcker ut armarna, vädjande, mot Mattias, som nu guppar runt med ansiktet mot taket och har svårt att uttrycka sig. De försöker vända på honom men utan resultat. "Kan du inte bara tänka så här, när du känner att du håller på att bli en heliumballong: Nej. Kan du inte tänka så? Nej. Nej, Mattias. Nej, Mattias ska inte bli en heliumballong. Mattias är med i teve. Det kostar dyra pengar när han blir en heliumballong. Han kan bli det på fritiden. När han är hemma. Leker med sina barn. Gullar med sin fru. Men i teve? Nej."

Nu har de fått rätsida på Mattias. Han rullar tummarna förnöjt och säger: "Men jag är ju blott en heliumballong. Vad begär du av mig?"

Producenten biter sig i läppen och ser uppgivet åt ett annat håll.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP