20080726

Tidigt under Det Sjunde Inseglet

Filminspelning, Det Sjunde Inseglet.
Ingmar biter på naglarna och tar av och på sig baskern. Han är stressad. Teamet är tyst. De väntar på hans instruktioner.
"Vi tar den här jävla scenen igen", säger Ingmar till Max von Sydow och Bengt Ekerot.

Bengt Ekerot går fram till Max.
Max säger: "Vem är du?"
"Jag är Döden", säger Bengt.
"Kommer du för att hämta mig?"
"Jag har länge gått vid din sida."
(än så länge är det bra, Ingmar är nöjd)
"Vänta!" säger Max. "Du spelar ju badminton, eller hur?"
"Javisst. Jag är en jävel på nätbollar vet du. Pang! rätt över kanten, du hinner aldrig ta dom."
"Eller hur? Jag har ett racket här, tajt som fan, jag spände det så sent som i morse när jag nitade Nils Poppe med några sköna skruvar."
"Snacka går ju. Spänn upp nätet så kör vi."
Döden tar fram sitt rack. Det ser trött ut, lite slappt. Max skrattar. "Hahaha! Spelar du med en fjärilshåv eller? Åh, det här kommer bli så lätt. Kom igen nu så kör vi."
Döden hoppar runt, stretchar och övar några slag. "Du kommer få så mycket spö", säger han. "För jag är the Badminator och nu ska du få smaka."

1 kommentarer:

Anonymous 10:52 AM  

hohoho hysteriskt roligt the Badminator jag dör :D :D

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP