20080729

Var snälla mot mig nu

Som jag sagt så många gånger förut, så roar jag mig emellanåt (fyrtio gånger om dagen) med att googla mig själv. Detta är numera inte så mycket ett nöje som ett sätt att kolla vad som händer, om det händer något alls.

Och det är en sak jag inte förstår.

Det finns en mängd bloggare och journalister som inte alls gillar min grej. Det är okej, man kan inte gilla allt. Men jag är ju the Underdog! Jag är ingen bästsäljare, jag skriver inte deckare, jag är inte särskilt publik, jag är ingen uppmärksamhetsparasit. Ändå finns det massa som säger "Jag är inte imponerad ..." och "Förstår inte varför Mörkrädd blivit så omskriven ..." och "Inte det minsta intresserad ..." Som faktiskt är ute efter att kväva en hype som inte finns.

Jag är ju the Underdog. Ni ska vara snälla mot mig. Ni ska ju gilla att jag slår i underläge och försöker skriva nya saker och annat sådant fint. Om man nu måste vara dum, vilket man faktiskt inte måste för övrigt, så ska man vara dum mot sådana som säljer massor eller är dryga på löpet eller äcklar sig mot andra. Men man ska inte vara dum mot någon så ni får egentligen inte vara dumma mot dem heller.

Men framför allt får man inte vara dum mot mig. Jag är snäll och vill skriva bra grejer och inte bli föremål för folks uppfattning att jag redan är överskattad när jag knappt ens hunnit bli uppskattad.

Okej, vi säger så här. För varje gång ni är snälla mot mig så får ni godis. Okej? Kanon. Då säger vi så.

17 kommentarer:

Anonymous 4:23 PM  

ahahahahahahahah det här inlägget blev hundra gnger bättre när man klickade på länkarna hohohohohoh jag dör :D:D:D:D:D

Andy 4:27 PM  

Men så roligt var det väl ändå inte? :)

Eller? Jaja, hur som helst, tack så mycket i alla fall.

Anonymous 4:29 PM  

jo hahahaha det var det faktiskt jag skrattar fortfarande :D:D:D:D:D

axl 5:25 PM  

Du får testa en annan sökmotor helt enkelt...

http://www.cuil.com/search?q=Andreas%20Roman&sl=long

kallskänkan 6:12 PM  

jo, det var det faktiskt1 :)

Anonymous 7:02 PM  

håller med kallskänkan, faktiskt riktgit roligt. :)

Men det här det ju alltid på den här bloggen.

Anonymous 7:37 PM  

peka mig till en blogg som skriver något dåligt om mörkrädd så ska de få med mig att göra

Anonymous 7:52 PM  

Oj vilket spontant och högt skratt du lockade fram med länkarna! =)

Och jag håller med dig, man ska inte vara dum mot någon, men framför allt inte mot någon som är så stilig som du!

rocky 9:02 PM  

Jag gillade inte alls Mörkrädd, jag blev så rädd att jag var tvungen att ta ett uppehåll på 1 vecka. Men det är väl ändå ett bra betyg.

Andy 9:22 PM  

Clive, det får man väl på något vis ändå säga att det är.

För vad det är värt så är du inte den förste som har sagt så. En del tycker helt enkelt den är för läbbig.

Anonymous 10:11 PM  

Men lilla gubben,
Jag är snäll nu.
Då vill jag ha massa djungelvrål, kan jag få det nu?

//Snyggve 2

Anonymous 10:15 PM  

men snyggve2, klicka på läenk så ser du vad andy ger dig, vill du verkligen ha deT? hahahahahahaha

/steveZ

Anonymous 10:16 PM  

hoppas du gillar min recension då ^_^

Andy 11:23 PM  

Nu är det mycket love här på bloggen, visst är det härligt? Alla de surkartar som lägger tid på att säga tråkiga saker, de har inte alls lika trevligt som vi nu. Låt oss fira med vin och öl och snacks, alla på varsitt håll och de som kan vara tillsammans, gärna med varandra.

Karin 11:24 PM  

Det här godiset är banne mig det finaste jag sett sen jag konfirmerades. (Åtminstone kan jag tänka mig att det var godis av den här kalibern man belönades med om man konfirmerades.)

Anders Carling 11:30 PM  
This comment has been removed by the author.
Anders Carling 11:32 PM  

Jag uttalar mig inte om mörkrädd för jag har inte läst den än (Jag skäms, men bra lite.), men om jag säger snälla saker om godislänken, får jag godis då?

Nåja, vi gör ett försök.
Godislänken var helt sjukt genial och bestod nästan rakt igenom av spontan glädje packad i stora lustiga kanin-formade förpackningar!

(Jag föredrar dyrt godis.)

(Usch, det där blev korkat när den lämnade en note om att jag tog bort posten, ville ju bara posta om med "Email follow-up comments to"-boxen förkryssad.)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP