20080918

Bloggtorsdag, kalendariumets dag

Bloggtorsdag! Denna härliga bloggtorsdag. Detta är kalendariumets dag. Följande händer framöver:

21 / 9, kl 1600 - Fantastisk Filmfestival i Lund - Föreläsning om varför manus i tevespel suger
Här håller jag en finfin föreläsning på FFF om varför manus i tevespel suger. I Lund, klockan 1600. Det blir grejer det.

26 / 9, kl 1500 - Bokmässan - Signering med Johan Theorin
Klockan 1500 sitter jag och Johan i Sci-Fibokhandelns monter och signerar böcker så det står härliga till. Kom och hälsa på oss, vi är jättetrevliga, i synnerhet tillsammans.

28 / 9, kl 1300 - Bokmässan - Seminarium om urskräck
Ja ni hör ju själva. Ett litet seminarium om riktigt otäcka saker. Vem vet, kanske blir det alldeles svart i lokalen när jag håller på.

29 / 9, kl 1900 - Torslanda bibliotek - föreläsning
Jahapp. Härifrån kommer jag. Och nu ska jag prata lite om mitt skrivande där. Klockan 1900. Det kommer att bli mycket underligt. Vem är det som reser dig? Offentlige Andy eller Private Andy? Knivigt.

4 / 10, kl 13 - Världskulturmuséet - en workshop om skrivande med Navid Modiri
Det här blir grejer det. Jag och Naviden ska föreläsa om skrivandets konst, det kommer bli något utöver det vanliga med massa rekvisista och bank och svett. Missa inte det, hörni! Man kan anmäla sig här om man vill. Fast platserna är nästan redan slut så skynda er.

10 / 10, kl 2000 - Pocket MedMera, Kulturnatta - Högläsning med Johan Theorin
Då var det dags för mig och Johan att samköra igen. Vi ska läsa lite grejer. Johan ska (antar jag) läsa ur Nattfåk. Och man skulle kunna tro att jag kommer läsa ur Mörkrädd. Men det ska jag inte. Jag ska läsa ur NÄSTA BOK, den som kommer EFTER MÖRKRÄDD. Ha! Det ni. Det blir premiär. Det vill ni inte missa.

Så blir det lite mer saker i november och december också men vi nöjer oss med detta nu, mmmkay?

11 kommentarer:

Anonymous 9:28 AM  

oj oj,
Mycket kul att se fram emot.

Puss och kram

Anonymous 9:53 AM  

Kommer det finnas möjlighet till freebies på bokmässan?

Jag är egentligen inte snål, utan deltar i september i nåt slags "experiment" utan ram för kulturella investeringar.

kallskänkan 10:02 AM  

Eh, okey, det verkar ju underbart, men för oss som inte ens befinner oss i Europa, och inte ens lyckats få tag på din senaste bok trots upprepade försök? Vad har du planerat för oss? Eller du kanske inte ens bryr dig, vavava?! Skämmes.

Anonymous 11:10 AM  

Men...När jobbar du med dataspelen då?

Andy 12:02 PM  

Till Anonym: Dataspelen görs på veckodagarna, utom när det är övertid då det bara görs dataspel.

SnålOlle: Om det ges ut freebies så är det inget jag vet om i alla fall. Dagens Hushåll är bättre för gratissurfning, då kan man bland annat käka snittar och dricka juice utan att betala en krona.

Kallskänkan: Jag skyller på alla amerikanska förlag som inte har köpt min bok än. Allihopa. Är. Dom. Skyldiga.

Karolina 12:25 PM  

Kulturnatta! Äntligen nåt att se fram emot i höst :)

Anonymous 12:46 PM  

Ålrajt, jag får väl helt enkelt hala upp en tjuga och köpa Mörkrädd till mässpris.

Man har ju ändå läst sig igenom inkörsporten till svensk skräck Ajvide Lindqvist..

No turning back now liksom.

Anonymous 3:07 PM  

då ses vi då, det blir förmodligen mysigt

Anonymous 8:37 PM  

26e alltså? Finns kanske en möjlighet för mig att faktiskt fysiskt närvara då. Vore trevligt, har snart läst ut första boken, och är redan på jakt efter fler. Jag gillar det jag läser skarpt.
//Coffee

Andy 8:46 PM  

Coffee - jag tipsar i så fall om Mörkrädd eller Vigilante som nästa steg. Därefter går det utför.

Anonymous 1:08 PM  

Jag hoppas för din skull att det blir fler saker senare.
Här sticker jag utomlands och vad händer? En Andy-hype påbörjas. Jag har missat alla föreläsningar, signeringar och andra goa saker. Nu kommer jag hem, då vill jag baskemig få smaka på Offentlige-Andy! Så ... du vet vad du ska göra!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP