20081219

Steve Söderbelte och facket

Steve Söderbelte är stort chef för stort spelföretag. Han sitter nu i sin svarta läderfåtölj och tittar ut över vattnet, begrundande nästa filhantering som han måste data.

Det knackar på dörren. "Vem i helvete?" säger Steve. Men hon har redan klivit in och hon presenterar sig. "Hejsan. Anna Svensson, Unionen."
"Jaha", säger han. "Är det ni som gör dataspelet?"
"Jag är här som representant för facket. Från Unionen, fackföreningen."
Söderbelte får något oförstående i blicken. Han verkar förvirrad. "Jobbar du med skärmgrafik då eller?"
"Nej. Alltså. Jag är ert fackombud. Jag är här för att tala med dig om arbetsrätt."
Steve rynkar pannan. "Arbetsfett?"
"Nej, rätt. Arbetsrätt."
"Vadå? Kan man ha arbetsfel? Alltså, vi gör datorfilsunderhållning här. Man spelar på en teveskärm med en gaypad. Vad vill du?"
"Jag har hört att ni jobbar övertid här utan ersättning."
"Va?"
"Varje dag. Sex timmar om dagen."
"Nu förstår jag inte."
"Även på helger."
"Menar du onsdagar då?"
Anna skakar på huvudet och tar fram en bunt papper. "Det här kommer ta tid", muttrar hon.
"Haha!" säger han. "Nu förstår jag. Du vill sälja något. Ge mig Internetprotokollet så ska jag skriva under det. Ritsch ratsch filliklart. Kaffe på den?"

1 kommentarer:

Aki 10:24 PM  

När jag blir stor ska jag bli en Steve Söderbelte.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP