20081222

Tomten ska ut och åka

På tal om Tomten. När han ska ut och åka så brukar nissarna skoja med honom. De drar honom i hans tältbyxor och han snurrar runt. "Okej. Okej. Jättekul. Ni drar ner brallorna på Tomten. Ho ho ho. Jag skrattar. Jag ser humorn i detta. Men jag har en jävla massa klappar att dela ut, okej? Renarna är bakfulla och den satans släden saknar en skena. Tycker ni att ni hjälper till nu, när ni drar ner brallorna på mig? Tycker ni det? För det tycker inte jag, nämligen."

Tomten går mot släden, han klättrar upp och då hoppar en nisse fram och drar ner brallorna på honom igen. "Okej okej. Ho ho ho. Jag bjuder på detta. För den här gången. Tomtens kalsipper syns, de är röda med vita prickar på, kanske inte tvättade i går, kanske inte i förrgår. Men de är mina kalfjonger och jag gillar dom, okej?
Tomtens ändalykt lyser som Rudolfs mule.
"Jätteskoj. Men gör ni det en gång till så jävlar, okej?"

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP