20081221

Steve Söderbälte förhandlar med facket

Steve Söderbälte, el grande chefo på el feto spelföretago, förhandlar med facket om drägligare arbetsförhållanden.

Anna Svensson, Unionen: "Kan du tänka dig att dra ner på övertiden för dina anställda?"
Steve Söderbälte, CHEF: "Nej."
"Kan du då tänka dig att börja betala ut ersättning för övertiden?"
"Du skämtar förstås. Nej."
"Okej. Är det tänkbart att du kan uppmuntra din personal med kompledigt, kanske extra semester, sådana saker?"
"Hahaha. Nej."
"Kan du sluta be din personal jobba lördagar och söndagar?"
"När skulle dom annars jobba? Dom jobbar ju redan måndag till fredag så de dagarna är ju redan upptagna. Sålunda: Nej."
"Vad sägs om att börja betala ut lön till dina anställda?"
"Du menar i nötter och bananer då eller? Nej."
Anna suckar. "Hur tycker du att den här förhandlingen går?"
"Jag tycker att du ska sluta slösa bort min tid och fortsätta jobba på filstruktursversionen. Vi har deadline i morgon och jag förstår inte varför du är här inne och bråkar med mig när du ska vara där ute och göra klart IP-effekterna."
"Jag jobbar inte här. Jag är från facket. Från Unionen."
"Hahaha, eller hur. Jag ser ett tomt skrivbord där borta och jag ser inte att du sitter vid det. Rappa på nu, om du över huvud taget vill bli utsläppt från byggnaden."
"Det är fan värre att förhandla med dig än med Skynet."
"Jag äger Skynet. Också."

1 kommentarer:

Aki 1:55 PM  

"IP-effekterna" Haha :D

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP