20090110

Steve Söderbelte ska skeppa spelet

Stärkt av nyår så ska nu Steve Söderbälte, som äger ett stort spelföretag, skeppa ett spel till pressarna. Men Steve har spelat spelet och ska ge feedback.

Alla sitter runt bordet. De darrar. Någon gråter. Kramar sitt radband. Söderbelte säger: "Först och främst: Varför har vi inte Multiply i spelet?"
De blundar hårt, någon vågar snegla mot designern. "Multi ... ply?"
"Han menar Multiplayer", viskar någon.
"Just det", säger Steve. "Varför har vi Multipass i gamedatan?"
"Öh ... men du frågade just varför vi inte hade ..."
"Ja, varför har vi inte det?"
Designern börjar gråta. "För att du sa att du inte ville ha ..."
"Lyssna nu. Ert jobb är att förstå vad jag menar. Bara för att jag säger att jag inte vill ha något så betyder inte det att jag vill ha det."
"Eh, nej ... precis, så ..."
"Alltså ska ni lägga in saker i hårddisken som jag säger att jag vill ha, om jag inte vill ha dom. Om jag inte vill ha dom så är det knappast någon idé att lägga tid på att inte lägga in det. Vad är det ni inte förstår med det?"

Designern bryter ihop. Steve knäpper med fingrarna, två svartklädda vakter kommer in och för ut honom.
"Gott. Han var inte bra på att programma LCD-raster ändå. Till nästa punkt."

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP