20090112

Steve Söderbälte löser ekonomin

Det är dags att skeppa spelet. Men Steve vill ändra och det kommer skapa förseningar.

Producenten säger: "Men vitet från spelförlaget. Om vi missar deadline så får vi betala tjugo miljoner i vite."
"Ah. Bra poäng. Men du, du har ju smällfet lön. Säkert 40,000 i månaden."
"Ja?"
"Bra, då tar vi från den. Till att börja med. Vi behöver 19,960 miljoner till. Du där, datakillen. Du har nog åtminstone 30,000, vilket egentligen är för mycket. Men just nu gynnar det oss. Vi tar dom också. Kanon, då är vi nere i 19,930 miljoner. Räknar jag rätt här nu? Hjälp mig lite, jag är dålig på matte. Vi vill inte bomma här, det får inte bli fel."
"Men ..."
"Detta är varför jag är chef och ni är lallare. Jag ser möjligheter, ni ser problem. Seså. Ut och jobba med er nu så räknar jag vidare på hur mycket av er lön jag behöver ta för att lösa det här problemet. Kan nån fixa mig en kaffe också? Att man ska behöva göra allt själv."

2 kommentarer:

Aki 9:00 AM  

Genialt! Om man är i finansiella bekymmer är det ju bara att ta av de andras pengar! Att jag inte tänkt på det förut!

Anonymous 3:01 PM  

jag trodde inte dom hade någon lön ^o)

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP