20090127

Steve Söderbälte vill köpa datan

Det ringer.
"Andreas."
"Hej hej. Mitt namn är Steve Söderbälte och jag har läst din annons här."
"Jaha. Vad trevligt. Är du intresserad?"
"Javisst. Men jag har några frågor."
"Fire away, Steve."
"Gott. Först och främst: Har den data?"
"Va?"
"Ja? Har din maskin data?"
"Eh, ja. Tja. Ja, jo, jag antar det."
"Vad bra. Har den mycket data?"
"Öh ..."
"Förlåt, jag är otydlig. Jag menar om den har åtta bitar, sexton bitar eller rentav trettiotvå?"
"Tja ..."
"Du skojar gosse! Hör jag sextiofyra! Har den sextiofyra bitars skärmupplösning?"
"Eh, nej ... eller jag vet inte ..."
"Men även för trettiovå, kompis, så har vi en affär. Då slår jag till. Då köper jag din CD-Rom."
"Öh, ja. Alltså. Det är en laptop, den har tyvärr inte ens CD-Rom."
"Nu förstår jag inte vad du säger. Lapptok? Har den lappsjuka?"
"Nej, alltså ..."
"Jag väntar på ett svar. Din IT-lösning verkar bra men du har inte sålt den än."
"Okej. Alltså, vem fan är du?"
"Steve Söderbälte? Fet chef på fett spelföretag?"
"Jaha."

1 kommentarer:

Anonymous 11:04 AM  

Vad jag inte förstår är varför NÅGON inte är artig och svarar på Steves frågor om datan.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP