20090210

Sport i storstaden - Gatulatte

Under de år jag levde och verkade i Stockholm, gjorde dataspelsfiler och formatterade CD-Romfärger, hade jag glädjen att bevittna en mängd sporter som utövades med en olympiamedaljörs fokus. Emedan jag själv aldrig lyckades bemästra några av dessa grenar, kunde jag ändå inte undgå att beundra den målmedvetenhet och astronautskärpa som den genomsnittlige medborgaren besatt i sin jakt på medalj.

Jag tänkte nu dela med mig av mina idrottsupplevelser, och först ut på plan är: Gatulatte.

Här gäller det att köpa en latte från Condeco, Wayne’s eller Espresso House och sedan med portföljen slash väskan slash designpåsen i ena handen och muggen i andra, springa till tunnelbanan före alla andra (för helvete). Du måste dricka av kaffet på vägen och du måste låtsas att det är viktigt för dig att du köpte just en latte, för det är ju så gott. I synnerhet när man springer gatulatte.
Tävlande på elitnivå köper från hål i väggen med italienska komplex och mindre muggstorlekar.

8 kommentarer:

Simon 8:10 AM  

Det bästa med gatulatten är att det är en den perfekta motionen för människor som inte hinner med att träna pga det hektiska storstadslivet. Det sämsta är att man går plusminusnoll pga lattekalorierna man får i sig.

Andy 8:19 AM  

Simon, gosse, du talar sanning. Men att röra på sig kan aldrig vara fel, även om det sker under tvivelaktiga former ibland.

Anonymous 12:33 PM  

ha ha ha, Jag läste detta med fransk brytning, eller var det italiensk?
Jag undrade vad du hade för fuffens för dig tills jag läste det på svenska

gauttölatte på dig

Anonymous 7:55 PM  

Är inte latte såå 90-tal? ;D

Anonymous 8:12 PM  

Condeco finns inte i Stockholm. Jag vill inte vara en anonym besserwisser och påpeka det fast mina tvångssyndrom tvingar mig. Förlåt

Your biggest fan
Stan

Andy 8:46 PM  

Stan, det är okej. Kom hit nu så kramas vi.

Anonymous 10:30 PM  

försökte träna ett tag men det funkar dåligt när man pendlade med ilskna chaufförer som vägrade tro att man var kapabel att dricka upp utan att hälla ut allt över bussens säten...

kallskänkan 7:45 AM  

jag vill inte heller vara sån, men ägaren av Condeco som inte finns i stockholm är värre än Steve Söderbälte. jag lovar. latten smakar verkligen 90-tal. usch.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP