20090318

Ekströms auktoritet

Telefonen ringer. "Ekströms, det är Lina."
"Haha, du säger det ja."
"Ursäkta?"
"Ja, har jag kommit till naziEkströms?"
"Va?"
"Det är ni med nyponsoppan, eller hur?"
"Ja, jo."
"Gott. Jag läser högt: Häll upp rätt mängd vatten och koka upp. Vispa ner torrvaran. Servera väl kyld. Låter det bekant, frau Fascist?"
"Nej nu ..."
"Du ska inte tala om för mig hur jag ska äta min soppa."
"Du får äta den hur du vill."
"Håll tyst. Du är inte min morsa. Du har inte rätt att bestämma över mig."
"Nej, det har jag inte sagt heller."
"Käften. Jag gör min soppa hur jag vill. Och det finns INGET ni kan göra åt det."
"Nej. Det stämmer."
"JA MEN DÅ SÅ!" ropar jag och slänger på luren.
Hahaha, där fick dom.

3 kommentarer:

Anonymous 8:27 AM  

rebell, rebell!
way to go

Anonymous 10:45 AM  

Vi är många som motsätter oss sådana diktatoriska instruktioner och gör på vårat eget sätt, men få vågar dra på sig Ordförande Fürers vrede. Skönt att någon tar upp det här. Man blir bara lite rädd vad som kan hända. Tänk om de hittar oss alla...

Anonymous 10:58 AM  

Nån borde göra nåt.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP