20090320

Tips till Navid-radio

Min sköna kompis Navid, som ju bland annat har den minst lika sköna 365 Saker Du Kan Göra-bloggen, gör radio med hög frekvens (haha! hajar ni eller? frekvens! ja jävlar). För inte alls länge sedan talade han i Hallå P3 om politik och vad som engagerade lyssnarna, men trots Navids street smarts, missade han det viktigaste av allt. Jag hjälpte till genom att skicka en anonym insändare till programmet medan de fortfarande brassade på live.

............
Hej Navid,

En sak som engagerar mig är ninjor.

Jag vill se fler ninjor i politiken. Eller inte se då, förstås, för då är de ju inte riktiga ninjor. Men du hajar vad jag menar. Jag vill ha lite mer volter, lite mer rökbomber, lite mer kaststjärnor.

Tänk att öppna ett möte i riksdagen med att drämma en rökbomb rätt i golvet, och sedan stå med armarna i kors och tala till publiken. Det vore något det. En annan sak vore att alla fick klättra in längs med väggarna med sina kattklohandskar, ta sig upp via taket till sin plats och sedan landa med perfekt volt på sin plats. Det vore också något.

Men så lär det ju inte bli. De där politikerna fattar ju ingenting.

Kram,
Andreas Roman
............

2 kommentarer:

GunBlade 4:40 PM  

Jag känner att inte riktigt är anonymt. Jag vet inte riktigt varför, men det KAN ha att göra med det fina lilla avslutet "Kram, Andreas Roman". Jag är inte helt säker dock. Bara en känsla.

//Coffee, jordnötter och lättöl.

Anonymous 3:24 AM  

Jag kan liksom bara föreställa mig Maus Olofsson i tight ninjadräkt och en kaststjärna i beredskap...

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP