20090403

Florence klarar skivan

Jag och min kompis var på Apoteket för några dagar sedan. Han var lite stökig i magen och behövde något som lugnade ner denna oro. Vi mötte Florence, kortväxt dam i vit rock med glasögonen på nästippen.
Min kompis: "Jag skulle vilja ha något mot magen."
Florence: "Hur menar du då?"
"Ja, du vet, man kan ju vara lite orolig i magen i ibland, när man går och tänker på saker och är lite stressad och så."
Florence spände då ögonen i honom och sa: "Är det inte bättre att du slutar tänka på sådana saker i stället?"
"Ja, jo. Men kanske tills dess att jag slutat tänka på det, så vore det fint med lite medicin."
Florence stod kvar, orörlig. Besviken. Armarna i kors. Sedan nickade hon, sa "Nåväl, jag ska hjälpa dig" och ledde oss mot medikamenten.

Så där ska det fan gå till på Apoteket. Vård för både hälsa och själ, med personal som säger som det är, utan tjafs och med självklar pondus. Florence vet vad hon snackar om.

3 kommentarer:

Anonymous 8:17 AM  

denna kvinna verkar fantastisk. vilket apotek var detta?

Andy 8:19 AM  

Käre vän, jag ska säga som det är: Det var apoteket i Nordstan.

Huka dig, Florence! Dina fans är på väg!

David 1:34 PM  

Det lät nästan lite otäckt. Men samtidigt lite sådär pirrigt spännande. Att någon kan rådge en att sluta tänka är helt underbart. Uppenbarligen ingen postmodernist precis.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP