20090404

Författare och bloggar

En sak som jag tycker är lustig och lite söt, är att när det gäller bloggar så är författare väldigt dåliga på att kommentera.

"Man försöker skriva något men så blir det inget bra", eller "Jag kom inte på något att säga", eller "Äsch, det blev så fånigt, jag skrev aldrig klart det." Så brukar det heta när vi pratar om det i alla fall.

Det kan hända att vi med pennan som yrke levererar när det gäller det förberedda och välplanerade ordet. Men när man ska vara spontan, då är det publiken som inte bara bestämmer utan som är överlägset bäst, eftersom de allt som oftast får till det. Och inte är hämmade över noggrannheten i den planerade skriften, som är lika mycket i vägen som den är till hjälp.

Detta gäller i synnerhet er, kära läsare på Att Levla. Det är inte ovanligt att ni levererar inte bara något tänkvärt, utan något rappt och roligt som ger än mer djup till inläggen på bloggen.

Utan er, ingen blogg helt enkelt.

Precis som det ska vara.

7 kommentarer:

David 11:51 AM  

Jag tänker rakt då inte skriva något fyndigt idag.

moe 12:08 PM  

nej... inte jag heller.

GunBlade 3:30 PM  

aaaw, jag tar det där personligt.

//Coffee, kommer inte på något att skriva.

Andy 7:13 PM  

Ni har fått skrivkramp! Vad gulligt. Jag älskar er.

David 8:50 PM  

Jag har ett års studier på skrivarlinje i bagaget. Skrivkramp är mitt andranamn. Lathet är mitt tredje.

Änglavakten 10:03 PM  

Är väl kanske just det som är grejen...tanken är inte att man ska komma på något fyndigt att skriva bara för att det ska vara så.

Men när man läser en text som inspirerar en och får en att skriva direkt från hjärtat, då blir det i regel läsvärt oavsett om det är fyndigt eller djupt...

Jag tycker i alla fall att det är jättekul att du, Andreas inte bara ser det du ser, utan faktiskt talar om det också.

Fyndigt va?

Andy 8:04 AM  

Ja, inte dumt alls faktiskt.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP