20090511

Kråkförhöret vidare

Polisförhör. Jag har fått njurslag. Det lär bli fler.

Bad cop säger:
"Vi försöker igen. Har du snytit ut två kråkfamiljer från Näsgången 1 och Näsgången 2 och därmed gjort ett tiotal kråkor hemlösa?"
"Du, alltså, jag har inte tio kråkor i näsan. Då kan man ju inte andas."
Njurslag igen. Jag visste det. Nu flimrar det framför ögonen. Det tar över en minut för mig att sätta mig på stolen igen.
"Känner du igen den här kråkan?" Han visar mig en bild på en riktigt läbbig snorflabba, en nökarnas konung om man så vill. Slempäcklet tycks gråta och titta vädjande mot kameran.
"Du, den ena kråkan är den andra lik", säger jag. Bad cop höjer batongen och jag tänker att nu får jag stryk igen, men då griper Good cop in. Pust puh, jag är räddad av polisdynamiken.
Men Good cop säger: "Jag kan inte ens låtsas vara Good cop. Det här aset äcklar mig mer än Rektum-Göran gjorde. Och då var han ändå statsminister."
Och så går de lös på mig båda två.

8 kommentarer:

David 12:10 PM  

Vilka tror de att det är egentligen? Gustav Vasa och Alf Svensson? Nu får det vara nog tycker jag.

Andy 12:36 PM  

Ja, jag tycker själv att de börjar balla ur. Dagens rättsväsende är korrupt.

David 12:42 PM  

Ja, nu är det väl ändå dags för momentet där du gömt ett vapen någonstans i kroppen som du tar fram och snabbt spöar copsen och flyr under dramatiska former. En kaststjärna i naveln tycker jag låter som en fin idé. Eller möjligtvis giftiga hårnålar, eller en katana i armbandsuret.

- 12:57 PM  

Nej, ge honom vad han tål. Göra kråkor hemlösa sådär.. Jag blir så förbannad!

- 12:57 PM  

För övrigt ser hemsidan hemsk ut just nu.. Vad har du gjort? :s Det var mycket bättre två versioner tidigare..

Andy 1:14 PM  

Jag minns inte ens hur den såg ut för två versioner sedan. Allt är en dimma.

David 2:02 PM  

Jag vill ha tillbaka molnen, solen och det ljusblå. Alternativt mycket rök, explosioner och eldflammor. Det kan nog vara nått va?

Anonymous 7:13 PM  

jag gillar färgerna mot det vita. kanske det röda längst upp kan försvinna men annars är det snyggat hittills. jag gillar också att det inte är rädd för att ändras, man ska prova nya saker.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP