20090613

Avskedsfesten

Alla vi som jobbade tillsammans på Grins kontor i Göteborg, har nu tagit avsked. Vi har varit på en sista fest tillsammans där vi drack och skrattade som om ingenting hade hänt.

Men till slut var det dags att säga hej då och vi går nu alla åt olika håll. Under mina år i spelindustrin har jag aldrig vistats i ett sammanhang där alla varit så känslomässigt förknippade med varandra.

Det var mycket som inte sas vid vårt avsked. Bekännelser, hemligheter, begär och önskningar som nu förmodligen inte kommer bli hörda. All den tid vi trodde vi hade till att bygga upp relationer och stordåd, är slut.

Allt detta låter förstås sentimentalt. Det var bara ett jobb, som många andra. Men det spelar ingen roll. För oss som var där, är förlusten på riktigt.

9 kommentarer:

Anonymous 10:21 PM  

hej Andreas,

jag har läst din blogg ett tag efter att kompisar sagt att den är så bra. Men jag måste säga att jag tycker den är värdelös. du sitter där och tycker du är rolig och inte nog med det, du verkar tycka att du är jävligt bra också. vem fan är du att gå runt och kalla folk för idioter, är du så jävla bra själv? Jag har inte läst några av dina böcker och efter den här kassa bloggen tänker jag inte göra det heller. du tar bara upp plats på nätet.

hej då.

Mattias

Andy 12:28 AM  

Käre Mattias,

Det finns bara ett sätt att bemöta den här kritiken och det är med duell. Jag kastar handsken och väljer en vän som sekond.

Jag vill slåss med florett, men föredrar du sabel eller eventuellt en vanlig hederlig träklubba så kan vi köra på det också.

Vi möts i gryningen och platsen är ju självklar. Kom ihåg att om du inte dyker upp, anses du ha fegat ur och förlorar därmed per automatik. Men det verkar inte vara din stil så jag räknar med en ärlig och rakryggad kamp.

Vi ses där,
Hälsar,
Andreas

Papa Keno 11:32 AM  

Det är bra, Andy. Utmana idioterna på duell! Uppskattar inte högklassig humor. Fy fan, jag blir äcklad av dem. Tvi vale.

helena 5:15 PM  

mattias,

dra åt helvete.

Lena 6:28 PM  

hej mattias,

jag tycker inte som du.

hej då.

Lena

Lena 6:28 PM  
This comment has been removed by the author.
Sara 6:33 PM  

Mattias.

Vi är många som älskar Andreas sätt att skriva och vara.

Vi kommer alla att stå bredvid honom när du duellerar med honom.

Vilka tar du med dig?

//Sara

Anonymous 11:11 AM  

Mattias, jag kan verkligen hålla med dig om *en* sak:

Jag har också massa kompisar som tycker att den här bloggen är bra :)

Anonymous 11:27 PM  

ha ha ha Mattias, vad kul att du ändå kommenterar.


och framförallt,

Hej då!!!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP