20090611

Hej då Grin

Min tid som Creative Director hos Grin är nu slut. Jag drar vidare mot nya fronter och jag önskar de som är kvar, all lycka och välgång. Jag hann med ett och ett halvt spel. Terminator: Salvation, samt ett som jag icke kan nämna vid namn än.

Trots betygen som Terminator har fått, är jag stolt över vad vi byggde. Jag går ut med det här och nu att endast ett fåtal team över hela världen hade kunnat få ihop ett spel med de förutsättningar vi hade. Insatsen var av herkulesmått, vilket tyvärr inte är något som gör att upplevelsen för den betalande konsumenten blir mer positiv.

Men varje betraktare har sitt perspektiv, och hade ni varit med oss under hösten och vintern när vi arbetade på Terminator, då hade ni klappat oss på axeln och sagt: Håll ut.
Kanske hade ni rentav kramat oss.
Det hade vi behövt i så fall.

5 kommentarer:

Blondinjeppe 9:58 AM  

Jag gillar musikens effekt. Mitt rum är ny fyllt av sentimental och vacker musik. Ditt inlägg blev precis jättevackert. Och sorgligt.

Kram på dig! *torka tår*

David 11:37 AM  

Filmbaserade spel förväntas ju mer eller mindre att floppa, så för att nå framgång med ett sånt måste man nog ha enorma resurser bakom sig. Själv har jag aldrig egentligen gillat terminator, så jag tillhör nog inte riktigt målgruppen till att börja med.

Andy 4:35 PM  

Det är alltid vemodigt att lämna fina människor. Men inget varar för evigt.

David 11:25 PM  

Man blir så ledsen att man grinar illa.

Anonymous 12:57 AM  

Tyckte ni gjorde bra för den tid ni hade på er att göra spelet, det är då inte lika bra som butcher bay men helt okej action lir, lite slarvigt i mot slutet av spelet men grymt bra inledning. Får ta och spana in Bionic commando efter den 26e.

Mvh Stridspitten

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP