20090609

Optiker Andy

Jag är ute och jazzar på stan, gör pistolen till folk jag känner, drar lite sköna dansmoves kring en lyktstolpe, flirtar med damerna. Men plötsligt dänger mina nonchalant hängande solglasögon in i en skylt och glasen åker ur bågarna.

KATASTROF!

Eller?

Folket håller andan. Tystnaden är kompakt. Alla har handen för munnen. Men jag böjer mig ner, plockar upp glasen, fixar till bågarna, trycker till försiktigt och lyckas montera tillbaka glasen perfekt på sin plats.

Och då plötsligt inser jag: Det är ju jag som är optikerAndy!

Alla jublar, musiken drar igång, det blir dansnummer, lite som i Fame eller Mamma Mia fast alla är klädda i optikerdräkter och har optikerglasögon och man jonglerar med optikerutrustning och byter linser och gör syntester och skriver ut recept och gör glasögonkampanjer och testar bågar, allt till riktigt skön musik som slutar med att jag åker upp bland molnen med mina nylagade shades.

Det ni.

5 kommentarer:

Lars 9:06 AM  

Detta var ett konstigt inlägg även för att vara den här bloggen. Det är därför jag gillar den man vet aldrig vad som dyker upp.

Erika W 10:22 AM  

Det här inlägget var ett Big Lipped Alligator Moment. Googla och se. :-)

Alligatordrottningen Alwilda 2:45 PM  

Tyckte att det kändes ungefär som vanligt jag. Men så är ju också hela jag en big lipped alligator. (Och förväntar mig iskallt att hela min omgivning ska vara det med).

Och i vilket fall som helst så var det väldigt praktiskt, för jag är alldeles för trött för att gå och köpa linsvätska - men nu kan du ju slänga hit lite, Andy! Thanks!

David 5:24 PM  

Fast det är ju mycket bättre och dessutom coolare att ha en hatt istället för solbrillor. Hattmakare Andy någon? Någon alls? Någon snälla?

Nehäpp.

Pirathatten Alwilda 5:55 PM  

"Mad as a Hatter" brukar man ju säga, så ja, du kanske är något på spåret där ändå David?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP