20071222

Korven låter sig inte tystas.

Just när jag trodde att jag kunde avsluta det här, sätta punkt, och leva tillbakadraget ett tag för att reda ut konflikterna på hemmaplan, så får korven höra från grannen vad jag bloggat om. Att jag försökt döda historien och rentav ge sken av att det bara var vidare dumheter från min sida. Att allt var påhittat. Lite som när Bobby står i duschen i Dallas och hela säsongen bara var en dröm, den där han var död.

Och det blev förstås ett jävla liv igen. Nonchalant tölp, okänsligt svin och arrogant översittare är saker jag har blivit kallad av den eldigaste pepparkorven. Den mindre heta pepparkorven instämde och skrek med, men vitlökskorven hängde bara tyst. När jag försökte skära av en bit för att ta till kavringen, så vände den sig bort och lät mig inte röra vid den. Det gjorde mer ont än all skit jag fick från de andra korvarna.

Om det fortsätter så här, så får vi kanske gå i terapi. Jag trodde allt var bra ett tag, men det var det inte. Förnekelse kan vara fult, som det ju heter i filmer på engelska.

4 kommentarer:

Anonymous 8:46 PM  

Det verkar ju som den starka pepparkorven är ledaren i gänget, har jag rätt? Om det nu är så, varför äter du bara inte upp honom helt enkelt? Om du gör exempel av ledaren så kommer ju resterande korvar definitivt inse vem som är herren i huset, eller hur?

Vet att du antagligen vill hålla en vänskaplig relation till korvarna, men ibland så kräver uppfostran sina offer. Läste en bok en gång om att det enda sättet att uppfostra en hund var först visa att hunden är understående dig. Detta var ingen "lär dig din hund"-bok. Jag hade aldrig fått för mig att läsa något sånt, jag är kattmänniska.

Anonymous 9:39 PM  

Phew. Jag blev rädd att jag kanske hade sett slutet av korvhistorien. Det hade ju varit lite som att bara se halva säsongen av American Idol (fast givetvis mycket sorgligare).

- Tomp

Anonymous 9:45 PM  

den där korven verkar god.

Andy 9:46 PM  

Det är inte så enkelt, förstår ni. Jag vill inte ha någon master och servant-grej här, jag vill bara att vi ska komma överens.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP