20071222

Minns ni det där testet jag berättade om för ett tag sedan, där vi skulle ut till Volvo och testa av ett spel som jag jobbar på? Som jag nämnde då, så anade jag att det skulle gå åt helvete eftersom jag var nyklippt sedan två timmar tillbaka och att testarna inte skulle kunna koncentera sig på uppgiften, eftersom jag var så jävla snygg.

Jag kan meddela att det testet gick åt helvete för att jag var så JÄ-vla snygg.

Först kommer en man på 63 in. Han har mörkblå tröja och mörkblå byxor, och han har glasögon som han tar av och på hela tiden. Men när han ser mig så blir han alldeles svettig, "Oh la la" mumlar han och sätter sig ner, förvirrad. Jag sitter i hörnet och observerar honom medan de som sköter testet, gör sitt jobb. Men han gör bort sig, tappar musen i golvet, börjar svettas och vid ett tillfälle så råkar han släppa sig. Efter tio minuter får han bryta och går bara därifrån.

Sedan kommer nummer två, en man på 34. Han ser mig och han utbrister: "Ghoddamn!". Han tappar fästet för ett ögonblick och stegar in i dörrkarmen. Jag höjer ett ögonbryn. Då sätter han sig ner men missar stolen och rasar i golvet, och drar med sig pennorna från whiteboardtavlan i bara farten. "Herre jävlar vilken man", säger han och får ledas ut.

Därefter följer nummer tre, en man på 43. Han stannar i dörröppningen, pekar på mig och säger rakt ut: "Det här kommer aldrig att gå om jag inte får bära hans barn." Jag nickar och ler åt hans håll, vi vet ju båda att det inte är genomförbart. Han faller ner på knä och drämmer nävarna i golvet, och skriker sedan mot Volvobyggnadens ganska låga tak: "Det är då Satan!" Sedan kryper han ut med hukad rygg.

Nummer fyra är en man på 59. Han kommer in och sätter sig framför datorn, greppar musen krampaktigt och sneglar hela tiden åt mitt håll. Jag tittar ner i golvet. Han hummar hela tiden, säger saker som "Jahapp" och "Haja" och "Ojoj" och "Mmhmm". Men till slut så far han upp, han lyfter upp datorn och slungar den ut genom fönstret, likt Akilles kastar sin diskus. "Tror ni att jag är en jävla idiot eller?" vrålar han åt testledarna så att deras hår fladdrar. "Har ni tagit mig hit för att håna mig? För att jag ska lida? Är det det ni vill testa? Va? Är det det? Era jävla SVIN!" Sedan pekar han bara på mig, och jag ser en enda tår i hans ögonvrå. Sedan går han.

Testledarna vänder sig till mig. "Ja det skötte du du jävligt bra, ditt sabla pucko." Jag nickar och ler åt deras håll. Jag rättar även till en lock i pannan, för jag har känt ända sedan jag kom från frisören att den har legat lite fel.

0 kommentarer:

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP