20080219

den Röda Ringen av Död

Min Xbox 360 har fått den röda ringen av död. The Red Ring of Death, som det heter på gamertugg. Det innebär att den är döende. Inte död. Men snart, så.

Jag virar in den i en handduk, vaggar den ömt och sjunger på Keanes the Frog Prince.

"And all the fairy tales told me, a simple heart will be praised again,
a toad will be our king, and ugly ogres are heroes then."

Boxen hostar och tittat på mig. "Faer ... varfor er jeg syg?" Men jag rynkar på näsan och säger: "Nu förstår jag inte. Vad säger du?" Boxen spottar och dreglar. "Men faer ... jag er bange. Varfor maste jeg ige ma godt?" Jag hajar fortfarande inte och skakar på huvudet. "Vad sjutton säger du?" Boxen luktar korv och öl, och den försöker igen: "Faer ... du ma holde mig naer dit brost. Jeg er kald." Jag lackar ur: "Men tala för fan så man förstår, hur ska vi kunna ha en meningsfull dialog om du bara jiddrar massa goja hela tiden?"

Boxen gråter. Jag slänger den ifrån mig, reser mig upp och biter på knogarna. Utanför är det mörkt och regnigt, det är kallt i lägenheten. "Faer ... faer ... ", gnyr Xbox 360:n. Men jag fattar ju inte vad den säger, allt jag känner är doften av pölse och kanske också Tuborg.

7 kommentarer:

Anonymous 1:55 PM  

jag vann!

Anonymous 2:46 PM  

jäkligt fint på något vis

Anonymous 2:55 PM  

oj det där har hänt mig det var jobbigt.

Anonymous 3:36 PM  

vem behöver en xbox när man har en ps3?

Anonymous 5:24 PM  

Jag hade samma upplevelse med min box i veckan. Jag tog på mig min vita docktor-rock, söv ner boxen. Sen skar jag upp stackaren till beståndsdelar. Dränkte dess cancer med alkohol och ersattde cancern med kyl-pasta..

Det fungerade för stunden.

Anonymous 6:18 PM  

Det är roligt att Xboxen är dansk. Det är roligt.

axl 9:48 PM  

Vad säger xboxen? Jag förstår inte något den säger.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP