20080811

Onde Andy och idioterna

Onde Andy är ute och går. Han klappar högt i händerna när några ankungar går över vägen, så att de blir livrädda och quackar åt olika håll. En katt har fastnat i ett träd, Onde Andy stannar och skrattar och pekar på katten. Han knuffar någon i sidan, "Haha, kolla katten, haha." En liten flicka äter en godisbit, Onde Andy tar den ifrån henne och kastar den i kanalen, han skrockar godmodigt när godiset sjunker till botten.

Längre bort så står några grabbar i ring runt en lillkille. Han är inte härifrån, han ser ut att komma från en annan plats. Han har mörkt lockigt hår och mörka ögon. Killarna tjoar och lever, de knuffar honom runt runt, han ramlar och landar på rygg. De skrattar högre.

Lillkillen verkar mycket rädd.

Onde Andys ögon glimmar.

Killarna ser Onde Andy närma sig. Svavelspåren röjer honom, hans mörka mantel är tydlig. De skrockar, de får förstärkning. Onde Andy är här för att visa dem hur man riktigt kan jävlas om man vill. Nu kan de lära sig av en riktig mästare.

Onde Andy greppar den första killen i nacken och kör ner hans ansikte i asfalten. Onde Andy slår undan benen på den andre killen och drämmer knäet i magen på honom. Onde Andy lyckas fånga den tredje innan han springer därifrån, sliter honom till sig och fäller ut armbågen i hans ansikte. Den fjärde killen har sprungit långt långt bort.

Lillkillen är fortfarande ledsen. Han är fortfarande rädd. Onde Andy sträcker ut handen.

Lillkillen tar den och reser sig upp. Han torkar tårarna med armen.

Onde Andys ögon lyser röda. De ser på varandra.

Sedan går Onde Andy därifrån. Folk har inte sett honom på ett tag efter det.

11 kommentarer:

Anonymous 11:36 PM  

onde andy har ett hjärta trots allt alltså.

Anonymous 11:38 PM  

ooo jg får gåshud av det här. gud vad bra (kompis)

Andy 11:39 PM  

Ni var snabba, mina damer.

Och med Onde Andy kan man aldrig veta, som sagt. Man kan aldrig veta.

Anonymous 8:08 AM  

Jag är rörd till tårar...

Stina 9:55 AM  

Onde Andy goes hero!

Anonymous 11:24 AM  

vackert vackert,
var lillkillen du?

Anonymous 12:32 PM  

Ah, onde Andy ÄR våran välkände vigilante. Som vi alltid trott.

Andy 1:09 PM  

Nej nej, det var inte jag som var lillkillen, som tur är.

Men det finns lillkillar överallt och man ska vara snäll mot dem.

rocky 8:34 PM  

Men jag behöver Onde Andy, han har inspirerat mig till att göra punka på en cykel som står i min trappuppgång istället för cyckelförrådet. Jag har inte gjort det ännu men jag svär att jag ska så fort jag får tag på en kraftig nål.

Anonymous 12:21 AM  

Nä.. ingen här har ju förstått.
Lillkillen kommer ju att växa upp till en mobbare själv. Det är ju det som är hela grejen.

Anonymous 2:03 PM  

"Han är inte härifrån, han ser ut att komma från en annan plats. Han har mörkt lockigt hår och mörka ögon." - jaha, för man kan inte komma från sverige om man har mörkt lockigt hår? // Alltid pk!

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP