20080920

Blogglördag hemma hos G.W.

Blogglördag, sista dagen i bloggveckan. Vi avslutar den hemma hos Leif G.W. Persson (Gee-Wee herman som hans vänner kallar honom, efter hans favoritfilm).

Numera är Leif G.W. Persson kortklippt. Det har han inte alltid varit.
Han klippte sig kort av två skäl: Dels för att han, tillsammans med Janne och Henning, blivit en Chick Fatale. Men också för att hans enorma kalufs slukade allt som kom i dess väg.

Leif kunde vakna på morgonen och så kunde hans fru säga: "Var är kaffet, Leif?" Och Leif kunde sträcka in handen och känna efter bland sitt enorma hår, treva och leta. Det ska vara här någonstans, tänkte han och hittade det till slut.

Sedan sa frugan: "Var är kaffemaskinen, Leif?" Varpå hon själv stack armen in i hans kalufs, hon trängde förbi armbågen och letade med vida gester inne i Leifs jättelika kalufs. Hårstråna rörde sig likt tentakler kring hennes hud, någon ropade "Hörrö, akta dig va, visa hänsyn!" inifrån kalufsen. Till slut kände hon något hårt och metalliskt och tänkte att det måste vara kaffemaskinen.

Men det var inte kaffemaskinen, det var deras gamla Skoda, som de undrat så var den varit under den senaste veckan. "Du har vår Skoda i din kalufs, Leif."
"Ja", sa Leif. "Var det där den var?"
"Du måste göra något åt ditt hår. Det går ju inte att komma fram i lägenheten snart, så som det växer och flödar. Jag är rädd för ditt hår. Jag är rädd att ditt hår kan börja få för sig saker. Göra grejer."
"Ja", sa Leif. "Jag ska se vad jag kan göra."

I hemlighet smög han sedan in i garderoben, där han inte alls hade en läshörna som han sagt till sin fru utan en frisörhörna, där han hade egen fön, torkmaskin, höj-och-sänkbar stol och handfat för hårtvätt. Där vårdade han sin kalufs ömt, han sa: "Det är du och jag, kalufsen. Du och jag."

Och hans fru skulle aldrig få veta.

3 kommentarer:

Anonymous 11:21 AM  

Du är en mycket sjuk man, men fan vad kul det är varje gång

Andy 12:44 PM  

UltraMagnus, du har kanske ett av de skönaste namnen här på bloggen. Det tycker åtminstone jag när jag druckit lite sake, kanske är det jästen som talar.

Anonymous 12:58 PM  

hahahah gud jag döööör :D:D:D

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP