20080912

Läsarbrev om danskan

Efter mitt förra inlägg om Danmark, så har jag fått lite fler läsarbrev. Ett av dem lyder såhär:

"Käre Andy,

Din kunskap i danska imponerar. När jag läser din blogg, så häpnar jag över din lingvistiska färdighet i detta mytomspunna språk. Jag vill mena att min haka åker i golvet. Padang, säger det när den slår i ekparketten.

Emedan jag inser att jag aldrig kan bli så snygg på danska som du - det ter sig som en omöjlighet för mig och jag tror jag talar för de flesta här faktiskt - så vore det ändå fint om du kunde ge oss bara några sköna glosor och fraser, så att man lär sig något i alla fall.

Tack för att du skriver om Danmark. På tiden att någon kartlägger denna mystiska kontinent.

Mvh,
PalleSkov Jensen"

Jag vill inte förneka att mina kunskaper om det danska språket är fenomenala såväl som insiktsfulla. Det vore förmätet mot alla er som önskar att ni var lika über på danska som jag.

Därför kör vi en lektion i morgon. Välkommen åter.

-MagisterAndy

2 kommentarer:

Anonymous 3:37 PM  

Aldrig att det där var danska! Jag begrep ju vartenda ord.

Anonymous 5:22 PM  

då skall du tänka hur det kan låta live..
Kan du inte tala till oss Andreas??

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP