20081024

Godis på webhallen

Webhallen säljer numera godis på postorder. Det tycker jag är kanon, då kan man få lite gött hemskickat till sig inför nästa avsnitt av Grey's Anatomy. Så jag ringer upp webhallen för att preppa för en helkväll och för att överraska Hanna med godis till lite läkarmys på söndagskvällen.

"Webhallen, det är Fabian."
"Tjenare Fabian. Andreas här."
"Ja hej."
"Får jag kalla dig Fabbe? Haha, kanon. Vi är redan kompisar."
"Öh, okej."
"Du, Fabbe. Jag tänkte handla lite gotta."
"Jaha?"
"Javisst. Då kör vi. Jag vill ha ett geléhallon, två skumbananer ... har ni sådana där salta döskallar?"
"Öh ..."
"Du kanske är något av en salt döskalle själv, haha! Vad roligt vi har, Fabbe. Bästa vänner. Nå, hur som helst, om du har sådana så kan du väl slänga i två ... eller ta tre, förresten. Är det fest så är det."
"Okej."
"Och så lite choklad på det. En punchpralin, två romerska bågar - frugan ska ju ha sitt, vet du - och så kan vi ta lite romrussin i choklad. Jag är sååå svag för choklad. Du kan ta ... FEM stycken där."
"Men du -"
"Jag vet. Du tänker: Vilken slösare. Vilken storfräsare. Men är det dags för gotta så är det."
"Jaha."
"Vad är jag uppe i nu? Fabian, käre vän, vad kan detta tänkas kosta än så länge?"
"Tja. Vet inte. En tia kanske?"
"TIO KRONOR? Det går ju inte. Harrejävlar. Jag har ju bara en femma här. Men den femman kan bli din, Fabbe, om du spelar dina kort rätt här nu. Skoja inte med mig gosse. Det här är allvar. Så då kör vi. Vad kan vi ta bort? Va? Inte geléhallonet, det vill jag verkligen ha. Men vi kan slänga ut en salt döskalle, det räcker faktiskt med två när jag tänker efter. Hanna gillar dom också, då kan vi äta varsin."
"Okej."
"Hmm, det var ju mycket choklad där. Kanske ta bort romrussinen också. Eller lämna ett, förresten. Ett är ju gott att ha. Så, vad kan vi vara uppe i då?"
"Du, jag vet inte. Vad var det du ville här egentligen?"
"Men ni säljer ju gotta på er hemsida, det står det ju. Och ni har postorder. Då vill jag ha lite gotta hemskickat till mig. Grey's börjar om en timme, hur lång tid kan detta tänkas ta då?"
"Men alltså ... det är ju söndag kväll. Vi delar liksom inte ut post på söndag kväll."
"VAD I HELVETE? SÄGER DU ATT JAG INTE HAR GOTTAT HÄR INOM EN TIMME?"
"Ja, jo."
"Då, Fabian, kan du dra åt helvete. Jag köper inte mitt gotta hos er någonsin igen. VAD MIG ANBELANGAR SÅ KAN NI TA ER I RÖVEN!"
"Okej."
"OCH NI KAN SLUTA SÄLJA MINA BÖCKER OCKSÅ!"
"Öh ..."
"Ha!"

Jag slänger på luren. Där fick han, Fabian.

5 kommentarer:

Anonymous 10:17 AM  

Andreas, du är tammetusan en riktigt ordentligt fräsigt bra man. Jag har blivit "att levla-beroende" och för att markera det använder jag onödigt många utropstecken!!!

darling 10:59 AM  

Inte gottat på en timma, det finns en dubbelbetydelse i det:)

Andy 12:45 PM  

Ida, det var vänligt sagt. Jag ger dig en fix om dagen och hos mig är det alltid gratis. I sådana lägen kan man aldrig ha för många !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous 11:20 PM  

Hahaha, där fick han - Fabbemannen, Hanna vet hur blasé han är - även i verkligheten. Och en femma kommer man ju inte långt med här i livet.

Anonymous 10:56 AM  

Tänk om det ändå vore så väl att man kunde köpa gotta på postorder. :P

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP