20081014

Kebaben går till sängs

Sovdags. Härligt. Efter en lång hård dag så ska det bli skönt att sova.

Jag kryper ner under täcket och givetvis har jag kebaben med mig. Jag lägger den försiktigt på kudden, stoppar om den så att den har lite täcke över sig och sedan pussar jag den godnatt.
"Vad är det som luktar?" frågar Hanna när hon kryper ner.
"Inte vet jag", säger jag. "Du kanske inte har tvättat dig."
"Sluta nu. Jag har precis duschat. Det luktar ... KEBABSÅS. Har du kebabdjävulen där med dig?"
"Hahaha. Eller hur? Här? Hur skulle det vara möjligt?"
"Ja inte vet jag. Du har väl något pellejöns för dig igen, som vanligt."
"Inte jag inte. Seså, släck nu. Nu sover vi."
"Okej. God natt. Puss."
"Puss."

När vi har släckt och Hanna har somnat, så tänder jag en liten ficklampa. Kebaben och jag fnissar tillsammans och jag viskar till kebaben (genom foliet): "Haha, där lurade vi henne allt. Vi är allt bra fiffiga, du och jag kebaben."
Och sedan somnar vi tillsammans.

3 kommentarer:

Anonymous 10:12 AM  

Om kebaben själv får välja... sova eller ätas?
Nä, det här begriper jag inte...
Men så är jag både dum och obildad!

Anonymous 11:58 AM  

Ha!

Wonderful!
Nu har jag läst ett år av ditt bloggande på två dagar!
Och jag tycker att det bevisar två saker:

1, hur lite jag har att göra på dagarna och:

2, hur kul jag hade!

Very nice indeed!

Andy 1:01 PM  

Gubben, det betyder inte att du inte är en fin och god människa.

Anonym - välkommen! Trevligt att ha dig här.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP