20081013

Kebaben och jag

I söndags blev det kebab till middag. Vi orkade inte laga något, så det blev att gå till lokala pizzerian och köpa sig lite gott.

Jag orkade bara halva kebaben och då säger Hanna, helt hjärtlöst: "Släng kebabdjävulen. Titta på den, så äcklig den är, denna djävul till kebab. Den dryper av sås och svett. Gör dig av med den nu medan du kan."
Men jag tar kebaben och trycker den intill mig. "Säg inte så. Den kan höra dig."
"Lägg av nu Andreas. Gör inte en sådan här korvgrej av det här."
"DU FÖRSTOD ALDRIG MIN RELATION TILL KORVARNA!" skriker jag och stormar ut med kebaben intill bröstet. Jag går ner till havet och tittar på vågorna, som piskar mot piren under en höstvind.
"Var inte orolig", säger jag till kebaben och klappar den över salladsbladen. "Hos mig är du trygg."

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER 8:25 AM  

åh, vad fint! Jag minns en skogaholmslimpa jag hade en gång...
Ta hand om varandra!

Marcus 3:30 PM  

Du är sannerligen inte frisk. Så härligt att veta! :oD

Anonymous 10:00 PM  

åh ja, jag är vegetarian ;)

Hanna

Anonymous 11:54 PM  

Andy, länken till din myspace på hemsidan är fel. Rätta till det :)

Andy 8:11 AM  

Tack för tipset. Jag löste det genom att ta bort länken helt, jag har aldrig förstått varför jag finns på MySpace egentligen.

Anonymous 12:36 AM  

Hahaha Å jag som inte ens äter kebab.. detta var ju det roligaste på länge! :D Tack tack denna blogg kommer jag följa.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP