20081017

Kebaben har inte dött förgäves

Fajten är över.

Kebaben är död.

Mitt i allt tumult så slank den ur mitt grepp. Föll till golvet. Rullade runt. Jag kastade mig efter den, som i slow motion så vrålade jag likt en grottmänniska, men en storvuxen karlakarl från SvarvarFörbundet trampade snett, drämde stöveln rätt i kebaben, och därmed stämplade vår brödrullskamrat ut.
Såsen sprutade över hela golvet. Köttet for i väggen. Salladen pressades ut över sätena. Aluminiumfoliet slets itu.

Striden avbröts omedelbart. Alla var chockade. Jag föll på knä, tårarna rinnande nerför mina kinder. Plötsligt är alla där för mig, vänner som fiender. "Andy", säger Svarvarmannen. "Det var inte så här vi ville att det skulle bli. Det var inte så här vi menade."
Jag tar hans hand. "Jag vet", säger jag. "Jag fattar det." Jag reser mig upp, nu helt barbröstad och med det mesta av mina byxor borta, så att även mina muskulösa, brunbrända och oljeindränkta lår syns i bild.
"Låt inte kebabens död vara förgäves! Låt inte hans öde vara utan mening!"
Alla nickar. Kramas. Tar varandra i hand.

Tillsammans går vi över Göta Älv-bron mot centrum, mot Nordstan och bortom, för att berätta för alla vad vi just har upplevt. Världen kommer att bli en bättre plats. Kebaben har inte dött förgäves.

9 kommentarer:

Anonymous 8:02 AM  

hahahahah herregud

fast sedan sätter man skrattat i halsen, det är lite sorgligt ändå.

TORGNYSDOTTER 8:12 AM  

vilket elände. Jag kommer att sakna kebaben. Rip.

Andy 8:16 AM  

Ja det är en sannskyldig tragedi. Men vi minns den med värme.

Och stark sås.

Anonymous 2:30 PM  

trevligt att se att du lyssnar på Keanes nya!!! =) ska du se dem när de kommer hit?

Anonymous 8:40 PM  

Alla ska vi minnas Kebaben!

Anonymous 12:47 AM  

hahahahaaa...! "även mina muskulösa brunbrända och oljeindränkta lår syns nu i bild".

ja. det är humor.

Anonymous 9:38 AM  

Karin - du vet något som inte jag vet.

Var?

När?

Hur?

Anonymous 2:22 PM  

Annexet, Globen den 1 november =) kl 19.30 för att vara exakt. jag såg dem sist och rekommenderar det varmt!

Anonymous 2:42 PM  

Det har var ju for fan sjukt roligt. Kanske det roligaste. Jag dog lite, tror jag.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP