20090311

Nya téer igen

Nu har jag beställt nya téer igen.

Det kommer jag få sota för.

Jag har förstås en del kvar från förra beställningen, men inte tillräckligt för att sunt förnuft ska få råda. En sällsynt vit sort och därför självklar att beställa när jag väl fick tag på den. En fin skörd av ett rött (i folkmun kallad svart) te från Yunnan-provinsen och förstås också ett vitt jasminte som jag vet Hanna gillar.

På tal om Hanna, ja. Hon kommer säga "Du har tio burkar med te som du inte druckit upp än, varför kan du inte dricka upp dom först?" En inte helt orelevant poöng. Denna kvinna är inte bara vacker, hon är även vis.

Men detta handlar inte om relevans, mina vänner. Så jobba med mig nu. Låt oss komma överens om att vi inte säger något till Hanna, låt oss arbeta för att tepaketet når mig utan att Hanna märker något. Vad har vi för alternativ? Ser vi några lösningar? Alwilda, kan du ta ditt skepp kanske? Kallskänkan, kan vi skicka via Vancouver? Änglavakten, finns det expressbud genom himlen? Coffee, går det att lura iväg henne med en serenad? David, kan du paralysera henne med en sarkasm?

Kom igen nu, jobba med mig här, hjälp mig att hjälpa er (eller tvärtom då). Jag tar tacksamt emot alla förslag och erbjudanden om hjälp.

Faktum är att jag är helt beroende av dem.

8 kommentarer:

axl 10:21 PM  

Men för i helvete! När kommer jag å hälsar på nästa gång? Fixa fram ett datum genast.

GunBlade 12:00 AM  

Självklart min vän, kommer jag att hjälpa / jag kommer göra allt för att inte stjälpa.
Då jag, med mitt namn, egentligen borde stå på kaffets sida / kommer jag nu till din räddning - du ska inte behöva lida.
Det här gick ju inte så bra, jag trodde jag var i form för att rimma / men det gick ju ej, mitt huvud är i en enda dimma.
Kanske en ursäkt borde göra susen? / hur skulle det se ut, utan te i husen?
Fast egentligen borde du inte ha ursäkter för te / det löser sig nog, ska du se.

//Coffee, som ser att De Djävla Ögonen har hittat till Att Levla också.

Andy 7:59 AM  

Gott min vän, det här kommer ordna sig känner jag nu. Vad skönt. Te kan vara grönt. Haha!

Anonymous 11:44 AM  

Jag har tolv teburkar hemma, mer eller mindre fulla och min sambo utökade förrådet med två teer som ännu inte får plats igår. Lösningen på problemet är två som jag ser det. 1. Drick upp några gamla, fort som fan. 2. Köp nya teburkar. Jag skulle föredra den andra lösningen, den fungerar jämt. Sedan fyller man de nya burkarna med te som sambon inte gillar. Lapsang Souchong China Superior med sin underbart rökiga doft... mm mm mm.

Med andra ord: stöter du på problem tar du det mest starkt luktande teet och sticker under näsan på henne tills hon ger med sig.

Du ska se hur det är när man köper ölflaskor i keramik för 140 spänn. Då riskerar man bli mer hudflängd, hur jävla sarkastisk man än är.

Andy 12:05 PM  

David, jag gillar hur du tänker. Fler teburkar är ju en självklar lösning. Vilken femetta.

Anonymous 3:57 PM  

Skeppet ska vi nog inte behöva putta ut från kajen, för här ser du Piratdrottningen med en stash värdig en ... ja, piratdrottning. Jag ska nog kunna skaka fram vad du behöver ur tekällaren.

I mitt fall är det fler skåp än burkar som behövs. Håller på att röja kastrullskåpet just nu. Kastruller liksom? Överskattat säger jag.

Man kan ju liksom inte dricka SAMMA te från gång till gång. Eller skulle ni kunna tänka er att bara äta fiskbullar? Jämt? Utan sås? Nä men, då så.

(Nu är i och för sig te en form av föda till skillnad från fiskbullar. Men ändå. Ni fattade ju, eller hur?)

Andy 7:34 PM  

Gött, en lösning jag gillar.

Anal Elf Kid 10:06 PM  

Du börjar bli som OFG med sin piptobak.

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP