20090311

Chefen och språket

En sak som är skoj, det är att serien om Steve Söderbelte (ja, han kommer tillbaka, var inte oroliga) har spritt sig på jobbet. Så nu går alla runt och pratar som honom. Det är inget problem, vi är ju homeys och fattar vårt prat, men varje gång en chef kommer och hälsar på, är det lika roligt.

"Hej Andreas. Jag tänkte komma hit och kolla läget. Jag är ju chef, trots allt. Går det bra här eller? Kolla vad jag kan, jag pekar med hela handen."
"Javisst. Vi sparade just ner grafiken på nätverkskortet och ska snart öppna Flashdisketten."
"Öh ... jaha. Låter bra. Får jag se?"
"Nej inte nu. Spelet finns inte på PC."
"Inte på ... PC? Nehej. Men var finns det då?"
"Sa jag inte just det?"
"Öh, ja. Okej. Bra. Jag går och pratar lite med producenten nu, vi hörs sen."
Han tittar sig försiktigt om över axeln när han går vidare. Plötsligt verkar lokalen trängre, personalen mer främmande.

3 kommentarer:

Anonymous 7:58 AM  

Ah Steve Söderbelte, jag ser fram emot fler inlägg om honom.

Anonymous 8:18 AM  

hahaha kan inte vara lätt att jobba med dig Andy :)

Anonymous 10:43 AM  

Vet Steve om att ni går runt och imiterar honom? Eller är han bara glad att fler folk pratar strömdata-pc så man förstår?

Här nere är det slut.

Snopet va?

  © 'Sunshine' by 2008

Back to TOP